Showing posts with label Annisue. Show all posts
Showing posts with label Annisue. Show all posts

Tuesday, October 30, 2012

BEST SELLER

Salam ladies..

Harini punya post nak story sket pasal produk terlaris among Annisue Skincare ni..sejak launch in October 2011 produk yang satu ni sangatlah mendapat sambutan yang amat menggalakkan..kira orang kata pelengkaplah.

Barang apakah?jeng..jeng..jeng


Annisue Multivitamin Treatment Cream

Yup!!Selling fast too..

Siapa yang patut pakai?
Sesuai untuk yang mengalami masalah jerawat halus/kadang2 ada & parut jerawat/jeragat.

The best part is kalau serasi dengan kulit kita, kulit akan jadi gebu halus mulus gitu.Liang pori semakin mengecil dan jangan lupa untuk gunakan rangkaian produk Annisue yang lain untuk hasil lebih optimum.

Boleh calling2 ok kalau nak tanya berkenaan produk ni..

Lupa!

Price? RM 25 sahaja :D


Sunday, July 22, 2012

FEATURED IN UTUSAN

Hari ni dah Ahad..kalau korang sempat bukak Utusan hari Jumaat (20 Julai) boleh la jenguk iklan Annisue kat situ. Pada yang tak tau apa produk Annisue ni- Skincare terbaru since Oktober 2011 so agak baru lagi dlm market..As far as i concern produk ni dah buat kulit muka saya ok, sape yg jmpa saya hari2 tau la hehe

Yang baru nak cuba produk ni saya syorkan cuba set permulaan dulu berharga RM69.90 (Cleanser, Toner, Moisturiser & Oxygenating Cream) sesuai untuk combination skin tak kira oily or dry. Nak hilangkan jerawat pun boleh..InsyaAllah.


Starter Pack RM69.90


Akhir sekali terimalah..


Maya @ 3mth 16 days :)

Wednesday, July 18, 2012

PENTING KE PAKAI TONER?

Soalan ni selalu jugak bermain-main di kepala bila mana kita nak beli sesuatu produk kecantikan. Kalau dah beli pencuci muka cukup lah buat apa nak pakai toner, moisturizer lagi kan..Nak-nak kalau muka kita tu takde cacat celanya takut pulak kalau memandai pakai barang itu ini tak pasal-pasal muka yang elok terus naik yang bukan-bukan.

Dulu, masa study sampai lah dah kahwin saya memang tak pernah ambil pusing pun pasal kepentingan pakai toner ni. Bagi saya cukuplah kalau muka kita tak berjerawat dan tak sakit mata memandang. Untuk pengetahuan kulit muka saya jenis yang berminyak. So kalau sekali sekala ada jerawat yang datang singgah saya tak hirau sgt. Esok lusa kecutlah dia..

Tapi bila usia semakin meningkat saya sedar yang rutin penjagaan muka saya perlu diubah. Sebab?? Pada saya kita banyak terdedah kepada persekitaran yang agak kurang sihat maksudnya habuk, udara pun dah tak fresh macam dulu-dulu, asap kenderaan & seumpamanya. Kulit yang dulu rasa macam ok dah jadi tak ok (kusam). Paling ketara liang pori kulit muka semakin membesar dengan jayanya..Benda ni sedikit sebanyak buat saya down & tak berapa konfiden nak berdepan dengan orang.

Jadi 1st step rutin yang saya ubah ialah pakai toner. Ya..Rupanya penting pakai toner ni hehe maklumlah dulu tak pernah ambil tahu pun pasal bab-bab skincare ni. Tambah-tambah untuk kulit berminyak macam saya; sangat digalakkan pakai toner untuk kecilkan liang pori & at the same time merawat kulit kusam. Banyak produk toner yang ada di pasaran tapi mcm mana kita nak tahu yang ianya sesuai dengan kita? Saya boleh conclude:

  1. Warna toner tu mesti jernih. Kalau letak atas facial cotton & nampak ada warna selain warna transparent maknanya kandungannya ada bahan kimia yang mungkin bahaya pada kulit. Selalunya yang akan buat kulit mengelupaslah.
Saya pakai
ANNISUE Stem Cell Facial Toner

Terpulang lah pada korang nak beli toner brand apa pun tapi mesti check dulu kandungannya. Benda-benda yang nak letak kat muka ni mestilah kena particular sikit dan yang penting selamat & halal ;)

Macam biasa lah camwhoring ;p


Monday, July 9, 2012

BERDAFTAR DAN SELAMAT

CLICK TO ENLARGE

Selamat ke produk ANNISUE ni?
Jangan risau kerana produk ANNISUE telah berdaftar dengan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) dan telah mendapat kelulusan daripada Biro Pengawalan Farmaseutikal Kebangsaaan (BPFK). Boleh pergi ke laman web BPFK untuk check maklumat lanjut. So pasni dah tak payah fikir & tertanya-tanya sama ada produk ni selamat ke tak  :)



p/s: Boleh check produk lain jugak ;p

Sunday, July 8, 2012

KULIT MUKA BURN!!

Kulit muka burn dan rasa panas je bila berjemur tambah2 cuaca sekarang yang memang sedia maklum panas. Kalau di ofis sejuk je rasa bila keluar mak aii panas nye & kulit muka pon start la merah2 dan menimbulkan rasa tak syok.

Pernah tak antara kita yang rasa macam tu?

Lepas tu kita pun akan cari produk kecantikan yang boleh sejukkan balik muka kita & at the same time boleh hilangkan jerawat. Yelah, dah la muka tu panas plus ada jerawat pulak..Dan kebanyakan produk di luar sana memberi kesan pengelupasan which is BIG NO NO to me!! Bahaya okeh!

So my no 1 pencarian produk kecantikan mestilah takde bahan kimia terlarang & berbahaya kepada kita & beri kesan sejuk kat muka. Feeling2 dok kat negara sejuk gitu..I found out that produk ANNISUE boleh beri apa yang diperlukan oleh kulit muka. Tiada pengelupasan dan memperbaharui sel-sel kulit mati sebab dalam produk ni ada collagen. Double suka!! Sebab usia kita semakin meningkat dan kulit pun semakin berkedut. Collagen ni penting untuk memperbaharui sel-sel kulit mati dan meningkatkan keanjalan kulit; so kulit muka kita jadi moist je tak berminyak dan tak kering.

Stem Cell Collagen Moisturizer ANNISUE ni antara hot stuff dan ramai yang suka dengan teksturnya


Apa yang special nya Moisturizer ni?
  1. Kandungannya ada Aloe Vera dan Cucumber. Kita tahu kan kedua2 bahan ni merupakan agen penyejuk untuk kulit muka. And of course ada stem cell collagen..Menyerap terus ke dalam kulit dan buat muka kita rasa sejuk je.
  2. Tak melekit. Kebanyakan produk moisturizer kat luar byk yang color putih macam ni

Dan pengalaman saya menggunakan moisturizer macam ni buat muka lagi berminyak dan melekit je rasa. Bila panas lagi la berminyak2 muka..Tapi Moisturizer ANNISUE bentuk gel dan tak berminyak. Ramai pengguna ANNISUE yang berpuas hati lepas menggunakannya & im one of their happy customer :)


Bila muka dah sejuk, jerawat pun tak menyerang :)


HAVE A GOOD DAY PEEPS!

Tuesday, July 3, 2012

STEM CELL COLLAGEN ESSENCE

What are stem cells?

  • Merupakan sel induk yang mampu differentiate untuk jadi sel lain dan mampu berkembang menjadi berbagai jenis sel, contoh; sel saraf, sel kulit etc.
  • Mampu self-regenerate/ self-renew dan berpotensi untuk merawat pelbagai penyakit termasuklah kulit.
  • Stem cells are capable of dividing and renewing themselves for long periods. Unlike muscle cells, blood cells, or nerve cells—which do not normally replicate themselves—stem cells may replicate many times.


 Why are they important?
  • Merangsang sel-sel kulit untuk menghasilkan protein, karbohidrat dan lipid bagi mengurangkan garis-garis halus dan kedutan disamping mengembali dan mengekalkan keanjalan dan ketegangan kulit dan juga pembahagiannya dapat menghasilkan sel-sel kulit yang sihat.

Collagen
  • Collagen is a protein that keeps the skin firm and toned. When we age, our cells produce lower levels of collagen while at the same time the rate of collagen breakdown is increased. The net effect, less collagen and more wrinkles.
  • Lifestyle factors accelerate the natural aging process. Exposure to the sun, environmental pollutants, tobacco smoke, and alcohol contribute to the formation of free radicals. Free radicals are compounds that damage skin cells.
  • Moreover, collagen has long been used in cosmetic procedures to combat signs of aging

So, this is how ANNISUE Stem Cell Collagen works :)
  • Memberi kelembapan maksimum dan meningkatkan elastisiti kulit
  • Menganjal,menghaluskan kulit
  • Menyerikan wajah kusam
  • Mengawal keseimbangan pH pada kulit
  • Meremajakan kulit wajah
  • Menjadikan wajah lebih licin

Macam mana nak pakai?
  • Sapu je kat seluruh muka
  • Pemakaian pada waktu malam amat digalakkan dan dibiarkan semalaman
  • Boleh ke pakai waktu siang? Boleh...sapu seluruh wajah selepas pakai Toner, then baru apply  Moisturizer. 
  • Kesan lepas pakai Essence ni sangatlah superb. Make up tahan lebih lama & bagi muka yang berminyak, amatlah disyorkan memakainya. No more blotter paper lah pasni..

        CLEANSER > TONER > COLLAGEN ESSENCE > MOISTURIZER > MAKE UP


Price: RM 128 / 8 botol 4ml

* Pada yang nak try dulu, i do sell per bottle. RM 18 sahaja 
* 1 botol tahan seminggu kalau pandai jimat boleh tahan seminggu lebih



Tuesday, June 26, 2012

KULIT MUKA BERJERAWAT

Saya dapat ramai feedback yang bertanya kulit muka berjerawat/bermasalah boleh pakai ke ANNISUE ni?Boleh..dengan rutin pemakaian yang betul dan penggunaan rangkaian produk ANNISUE yg lain Insyaallah berkesan.Macam mana nak guna? Saya syorkan penggunaan Face Treatment Gel bagi membuang sel-sel mati dan mengecutkan jerawat.

SIANG

Step 1:
Cuci muka dengan Cleanser ANNISUE.Bilas bersih

Step 2:
Guna Toner ANNISUE. Ratakan keseluruhan wajah

Step 3:
Lepas guna Toner, oles Moisturiser di seluruh muka

Step 4:
Make-up macam biasa

*Pada yang guna Stem Cell Collagen Essence, apply lepas guna Toner then baru apply Moisturiser

Cleanser > Toner > Collagen Essence > Moisturiser > Make-up


MALAM

Step 1:
Cuci muka dengan Cleanser ANNISUE.Bilas bersih

Step 2:
Sapu rata Brightening Oxygenating Cream di seluruh muka selama 30 minit.Kemudian bilas bersih

Step 3:
Baru pakai Toner.

Step 4:
Lepas guna Toner, oles *Moisturiser di seluruh muka
*Boleh guna Multivitamin Treatment Cream ANNISUE (untuk pemakaian malam shj) untuk kesan lebih nyata

Cleanser > Brightening Oxygenating Cream/ Face Treatment Gel > Toner > Moisturiser/ Multivitamin Treatment Cream > Tidur


NAK TAHU LEBIH LANJUT? CALL JE..;)

TESTIMONI ANNISUE

Antara testimoni pengguna ANNISUE..lagi testimoni akan menyusul.Tunggu apa lagi??Harus dapatkan sekarang dan cuba produk ANNISUE.

Sesuai untuk kulit kusam




Sekitar sambutan yang diterima



Starter pack pada harga RM69.90 sahaja


Pada yang baru nak cuba disyorkan cuba Starter Pack ni dulu..Baru tahu serasi ke tidak dengan kulit kita. Setiap orang condition skin lain-lain tapi InsyaAllah berkesan. Yang penting tiada hidrokuinon tiada pengelupasan & produk ni waterbase which is sangat sesuai untuk semua jenis kulit. 


Nak tahu lebih lanjut? Call me
012- 501 1690 | nadiaradzi[at]yahoo.com
http://annisue.com/

Monday, June 25, 2012

MACAM MANA NAK BELI ANNISUE?

Di mana nak dapatkan produk ANNISUE?
Penghantaran melalui pos laju nationwide. So tak perlu risau dan tercari-cari di mana nak beli ;) Bagi yang tinggal di sekitar Putrajaya boleh COD sahaja.


012-501 1690
atau
email nadiaradzi[at]yahoo.com untuk keterangan lanjut


'CANTIK TANPA SUNTIKAN'

Sunday, June 24, 2012

KULIT CANTIK DENGAN ANNISUE

Ramai yang bertanya dan nak tahu lebih lanjut tentang produk ANNISUE ni. Untuk mereka yang baru hendak mencuba, ANNISUE diformulasi daripada stem sel dari tumbuhan laut yang mana ia mampu merawat kerengsaan kulit akibat produk yang mengandungi hidrokuinon. Tapi jangan fikir produk ini untuk mereka yang mempunyai masalah kulit pulak ye..Untuk yang tidak mempunyai masalah kulit juga sesuai.

Rangkaian produk ini mampu melambatkan proses penuaan, memudarkan jeragat dan kulit kusam serta memberikan kelembapan secukupnya. Bagi kulit berjerawat/berminyak, ia mampu mempercepatkan pertumbuhan sel baru dan meredakan kerengsaan kulit serta mengimbangi tahap hidrat kulit sebab produk ANNISUE berasaskan 'waterbase'.

Amalan penggunaan rutin harian ANNISUE yang berterusan mampu menghilangkan kesan hitam bekas jerawat, jeragat dan mengecutkan jerawat serta mengecilkan pori-pori.

CALL ME NOW FOR DETAILS!


012-5011690 | nadiaradzi[at]yahoo.com

STARTER PACK STEM CELL COLLAGEN

Rangkaian produk Annisue membekalkan stem sel daripada tumbuhan laut bagi memperbaharui sel-sel kulit yang mati dan meningkatkan pertumbuhan kolagen secara semula jadi. Formula produk ini menumpukan kepada ekstrak tumbuhan laut yang telah menjalani proses kompleks bagi memberangsangkan selnya kepada satu transformasi hebat yang mewujudkan sel baru dikenali sebagai ‘callus’ yang telah digunakan sebagai bahan anti penuaan di dalam produk kosmetik antarabangsa.

Pek Permulaan Stem-Cell Collagen

RM 69.90


  • Mencerahkan wajah kusam dan kulit menjadi cerah dan bersinar


  • Melembapkan wajah tanpa kesan berminyak


  • Merawat wajah dari kesan terbakar, kulit tidak sekata, dan kemerah-merahan kesan penggunaan hidrokuinon


  • Pembersih, pelembap dan penyegar wajah mempunyai kandungan stemsel yang tinggi yang baik untuk kesan jangkamasa panjang terhadap kulit


  • Merawat kulit yang bermasalah


  • Memperbaharui sel-sel kulit


  • Menghapuskan parut, jerawat, dan jeragat


  • Cara penggunaan:
    • Langkah 1: Cleanser
    • Langkah 2: Toner
    • Langkah 3: Moisturizer – Sesuai dipakai pada waktu siang hari
    • Langkah 4: Brightening Oxygenating Cream. Digunakan setiap malam selepas mencuci muka. Oleskan dengan nipis ke seluruh wajah dan biarkan selama 1/2jam, kemudian bilas sehingga bersih.

    Bagaimana ia membantu?

    Stem-Cell Marine Plant berasal dari tumbuhan laut boleh memperbaharui sel-sel kulit mati dan memperbanyakkan kolagen yang dapat membantu menegangkan kulit dan tumbuhan ini kaya dengan mineral, nutrisi dan asid amino yang boleh merangsang pembaharuan kulit dan membantu merawat kulit bermasalah .

    CANTIK TANPA SUNTIKAN!
    DAPATKAN SEKARANG & RASAI KULIT BERSIH LAGI FLAWLESS


    012-501 1690 | nadiaradzi[at]yahoo.com

    Friday, June 15, 2012

    PRODUK KECANTIKAN TERBARU DI PASARAN

    ANNISUE merupakan satu produk kecantikan terbaru yang telah dilancarkan pada awal Oktober 2011.

    Produk kecantikan Annisue menampilkan rangkaian produk penjagaan kulit menggunakan ekstrak tumbuhan laut yang menjalani proses kompleks. Ia membekalkan stem sel daripada tumbuhan laut yang boleh memperbaharui sel-sel kulit mati dan meningkatkan pertumbuhan kolagen selain kaya dengan khasiat mineral, nutrisi dan asid amino untuk merangsang pembaharuan dan menjana sel baru.

    Menggunakan bahan semula jadi memberi alternatif penjagaan kulit dalam membantu melewatkan proses penuaan, mencerahkan dan pelembapan kulit.

    Kulit berjerawat/ berminyak/sensitif? Tiada masalah kerana kandungan bahannya merupakan waterbase dan bebas dari hidrokinon serta merawat permasalahan kulit. Bagi yang ingin mencuba boleh mendapatkan starter pack Annisue yang mengandungi pembersih, penyegar, pelembap dan krim kecantikan pada harga RM69.90 sahaja.



    WHY WAIT?? CALL NOW FOR DETAILS
    012-501 1690 | nadiaradzi[at]yahoo.com